Friday, February 13, 2015

Ako ostanem (If I Stay) - prikaz filma (movie review)

Mija u saobraćajnoj nesreći gubi porodicu (mamu, tatu. a kasnije i brata), dok je ona u komi sa lošim šansama da preživi. Ipak, ona će nekako napustiti svoje telo tako da će dok se doktori bore za njen život, ona preispitivati svoja sećanja i događaje iz prošlosti svoje porodice. Adam (njen dečko), Kim (najbolja drugarica), njeni baba i deda i drugi rođaci i prijatelji utiču na tok procesa u kojem Mija treba da donese odluku, odnosno da li da živi ili da se pridruži svojoj porodici. Pre nesreće Mija je bila talentovana violončelistkinja na završnoj godini srednje škole (na korak od upisa u najbolju umetničku školu u Americi - Đuliard) i koja je ludo zaljubljena u svog dečka Adama (pevača i gitaristu lokalnog benda "Šuting star"). Roman postavlja pitanje da li ima smisla odabrati život posle ovakve tragedije.

Kada prema knjizi snime film, uvek postoji opasnost da će adaptacija biti razočaravajuća, što se u slučaju ovog filma nije desilo. Premijera filma je bila 22. avgusta 2014. godine u većem delu sveta, mada nije doživeo prikazivanje u Srbiji. Utisak je da je film uspeo da ispriča priču, što je najvažnije i da zadrži vezu sa knjigom. Možda Mija (Chloë Grace Moretz) i Adam (Jamie Blackley) nisu baš onakvi kakvi smo ih zamišljali, ali film je uspeo da prenese emociju knjige, iako prelazi između sećanja na događaje iz prošlosti i onih koji se dešavaju u bolnici nisu baš najbolje uklopljeni. Blog Hangar knjiga preporučuje prvo čitanje knjige (koja je uzgred izuzetno kratka), pa tek onda gledanje filma. Pogledajte trejler ukoliko već niste:

Ocenu koju blog Hangar knjiga daje za ovaj film je: 4.0/5