Monday, November 10, 2014

Interstellar - prikaz filma (movie review)

Kratak opis filma: Zemlja više nije pogodna za život i ljudi će još malo vremena moći da žive na njoj. Kuper (Matthew McConaughey) je nekadašnji inženjer i pilot (za ovim zanimanjima više nema potrebe, jer je prioritet hrana) koji živi sa svoje dvoje dece i ženinim ocem na farmi gde uzgaja kukuruz (jedinu žitaricu koja još uspeva). Njegova ćerka Marf otkriva da knjige ispadaju sa polica u njenoj sobi i da to ima neko značenje. Kuper shvata da su događaji u Marfinoj sobi povezani sa gravitacionom anomalijom i da se ta anomalija može dešifrovati kao koordinate. On odlučuje da prati ove koordinate i one ga dovode do sedišta NASA-e (za koju svi misle da je već odavno ugašena, jer je predstavljala rasipanje novca u vreme kada ljudi gladuju). Ipak, NASA postoji tajno i u njoj su se okupili naučnici sa ciljem da nađu planetu koja je dovoljno dobra da se ljudi nastane na njoj. Kuper se upoznaje sa istraživanjima NASA-e i sa dva scenarija koji su definisani kao pokušaj da se spasi covečanstvo i ljudi kao vrsta, a takođe saznaje da je u blizini Saturna otvoren "vremenski tunel" koji vodi ka neistraženim predelima međuzvezdanog prostora. Kuperu NASA nudi da postane deo tima koji će nastaviti potragu za novom planetom na kojoj će se ljudi preseliti i on prihvata ovu ponudu sa ciljem da spasi svoju decu.

Film je slojevit i obuhvata brojene probleme vezane pre svega za interpersonalne odnose, što će verovatno zvučati čudno jer je na prvi pogled radnja filma usmerna na put u svemir i pronalaženje pogodne planete za naseljavanje ljudi, ipak ovo je priča o karakteru ljudi i o tome šta ih pokreće. Film ne igra na kartu spektakularnih scena punih brze akcije i eksplozija, nego na detaljne duge kadrove zbog kojih film traje skoro tri sata. Već posle par minuta filma gledaoci su u potpunosti uvedeni u priču i likovi ih postaju bliski, a situacije u kojima se oni nalaze realne. Izuzetna narativnost je glavna prednost ovog filma. U filmu se dosta detaljno prikazuju različita ponašanja ljudi i posebno je naglašeno to koliko emocije i logika zajedno oblikuju postupke svih likova u filmu.

Posle filma Gravitacija i ovaj film je prijatno iznenađenje, ipak treba spomenuti i manjkavosti ovog filma. Na samom kraju preskočene su značajne informacije, tako da publika bioskop napušta sa osećajem blage zbunjenosti i sa par pitanja u glavi (odnosno kako film koji je toliko dobar može biti i toliko loš u nekim delovima). Svakako da mi je drugi utisak o filmu bolji nego prvi. Interstellar se prikazuje već par dana u bioskopima u Srbiji i ako niste obavezno pogledajte trejler (mada on ne otkriva dovoljno o filmu):

Ocena bloga Hangar knjiga za ovaj film je:  4.4/5