Monday, September 15, 2014

Ako ostanem (If I Stay) - prikaz knjige (book review)

Priča počinje u 7.09 časova ujutru u danu u kojem će Mija izgubiti celu porodicu (mamu, tatu i brata) u saobraćajnoj nesreći, dok će ona završiti u komi sa lošim šansama da preživi. Ipak, ona će nekako napustiti svoje telo tako da će dok se doktori bore za njen život, ona preispitivati svoja sećanja i događaje iz prošlosti svoje porodice (pošto je svesna da su svi sem nje poginuli) i posmatraće rođake i prijatelje koji su se okupili u bolnici kako bi joj pružili podršku i dali snagu da bar ona preživi. Adam (njen dečko), Kim (najbolja drugarica), njeni baba i deda i drugi rođaci i prijatelji utiču na tok procesa u kojem Mija treba da donese odluku, odnosno da li da živi ili da se pridruži svojoj porodici. Pre nesreće Mija je bila talentovana violončelistkinja na završnoj godini srednje škole (na korak od upisa u najbolju umetničku školu u Americi - Đuliard) i koja je ludo zaljubljena u svog dečka Adama (pevača i gitaristu lokalnog benda "Šuting star"). Roman postavlja pitanje da li ima smisla odabrati život posle ovakve tragedije.

Blog Hangar knjiga preporučuje ovu knjigu koja je zapanjujuće kratka i ima svega 156 strana, ali kada završite sa čitanjem ostaje utisak da se radilo o mnogo obimnijem delu. Knjigu prati i dosta muzike (jako važan deo knjige), tako da uz čitanje možete na primer na youtube-u slušati pesme koje se pominju u knjizi. Jedna od snažnijih motivacionih rečenica koja se u ovoj knjizi je: "Fake it till you make it." (više o ovome pogledati na: en.wikipedia.org/wiki/Fake_it_till_you_make_it).

Gejl Forman je napisala nastavak koji se zove: Kuda je otišla (Where She Went). Više informacija o knjigama ove autorke možete naći na njenom sajtu: gayleforman.com.

Izdavač ove knjige u Srbiji je izdavačka kuća Evro-Giunti (evro-giunti.com). Po knjizi je snimljen i ispoimeni film, čiji prikaz takođe možete naći na blogu Hangar knjiga.

Ocenu koju blog Hangar knjiga daje ovoj knjizi je: 4.2/5