Wednesday, October 15, 2014

The Giver - prikaz filma (movie review)

Orginalni naslov filma: The Giver (www.imdb.com/title/tt0435651)
Režiser: Phillip Noyce
Glumci:  Brenton Thwaites, Jeff Bridges, Meryl Streep
Trajanje filma: 97 minuta

Kratak opis filma: U naizgled savršenom svetu Zajednice, bez rata, bola, patnje, razlika ili izbora, dečak (Džonas) je izabran da nauči od starog čoveka (čuvara sećanja) o istinskom bolu i zadovoljstvu u "stvarnom" svetu (opis filma je preuzet sa: www.imdb.com/title/tt0435651). Za više informacija o radnji filma/knjige pročitajte post o knjizi Čuvar sećanja (The Giver).

Prikaz ovog filma počećemo pitanjem: Da li svaka knjiga koja je prodata u više miliona primeraka, a koja je pritom namenjena tinejdžerima mora da postane filmski naslov isključivo i samo isključivo zbog profita? Shvatamo ekonomske razloge i nemam ništa protiv ekranizacije popularnih knjiga, ali imamo kada snime ovako jadan film, ovo je možda gore i od ekranizacije knjge Vrela srca Ajzaka Mariona (Warm Bodies - Isaac Marion). Sve ukupno film ne ostavlja neki poseban utisak. Pojedini delovi filma se uopšte ne poklapaju sa radnjom knjige i to je urađeno verovatno da bi film ličio na Igre gladi i Divergentne, kako bi privukao publiku ovih filmskih serijala. Film i nije baš adaptacija knjige, pre se može nazvati slobodnom interpretacijom koja sadrži motive iz knjige Čuvar sećanja (The Giver). Najžalosnije je to što se radi povećanja "uzbuđenja" i radi veće dramatizacije radnje izgubilo na osnovnim idejama i porukama knjige. Najlošiji deo filma je upravo adaptirani scenario po kojem je film snimljen. Scenaristi kao da su pisali adaptaciju nekog trivijalnog akcionog stripa, a ne veoma korektno napisane knige. Što se tiče podele uloga i glume film bi mogao da dobije znatno bolje ocene, ali treba napomenuti da je Meryl Streep bila začuđujuće neubedljiva i površna. Posle ovako razočaravajućeg prvog filma, nema smisla da nastave sa snimanjem nastavaka. Čak i da snime pristojan drugi deo, pitanje je kako bi prošao kod bioskopske publike. Ni slični serijali, po kojima je bila započeta adaptacija i čiji su prvi filmovi bili mnogo bolji kao što su: Ja sam broj četiri (I Am Number Four) ili Instrumenti smrti: Grad kostiju (Mortal Instruments: City Of Bones), nisu dobili nastavke.

Film The Giver nije još uvek doživeo bioskopsko prikazivanje u Srbiji. U svakom slučaju blog Hangar knjiga preporučuje samo knjigu za one koje zanima ova tematika, a ako vas ipak zanima ovaj film pogledajte trejler (koji je znatno bolji od samog filma):

Ocenu koju blog Hangar knjiga daje za ovaj film je: 2.1/5